Kerékpárút a magyar- szlovák határ mentén

2012-04-07 09:17:00 j.protic

hírkép

Jó hír a kerékpározás magyar és szlovák határ mentén élő szerelmeseinek, hogy Uniós segítséggel az év végéig megépül a kerékpárút a Bezenye, Rajka, valamint a szlovákiai Dunacsúny és Oroszvár közötti szakaszokon. Egy régóta hiányzó szakaszt pótol majd az Európai Kerékpárút Hálózat részeként.



Az április 4-én Bezenyén rendezett alapkőletételen Kammerhofer Róbert, Bezenye polgármestere köszöntötte a megjelent vendégeket és fejezte ki köszönetét a projektben résztvevőknek.

Nagy István országgyűlési képviselő, Mosonmagyaróvár polgármestere örömét fejezte ki az épülő kerékpárúttal kapcsolatban, és hangsúlyozta a határokat nem ismerő összefogás fontosságát.

Az új kerékpárút egy régóta hiányzó szakaszt pótol Mosonmagyaróvár és a szlovák oldal között az EuroVelo részeként. Az építkezés összköltsége több mint két millió euró , melynek 85 százalékát európai uniós támogatásból, 10%-át állami forrásokból, 5 százalékát pedig az önkormányzatok hozzájárulásából fedezik. A megvalósítás 2011. október 25-től 2012. december 31-ig tart.

Az EuroVelo - magyarul az Európai Kerékpárút Hálózat - az Európai Kerékpáros Szövetség terve 12 hosszú távú, egész Európát átszelő kerékpárút kialakítására. Ezen utak teljes hossza több mint 60 ezer km. Az EuroVelo 6-os számú kerékpárútja az Atlanti-óceántól, a franciaországi Nantes városából indul és a Fekete tengerig, Constantáig tart. Útja során kelet felé átszeli Franciaországot, továbbfut a Bodeni-tóig Svájcban, majd a Dunát követve Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarország, Szerbia és Bulgária érintésével megérkezik Romániába. A Duna torkolatánál, Constantában éri el a Fekete-tengert.

A most épülő 16,3 kilométeres kerékpárút Mosonmagyaróvárt és Paprétet, valamint Bőst és Pozsonyt köti majd össze az EuroVelo hálózatok által elvárt minőségi követelményeknek megfelelően. Ez a szakasz a Bécs-Budapest kerékpárút része lesz. A projekt során megépül 2 kerékpáros pihenő is biciklitárolóval, térképpel és pihenőbútorokkal. A magyar szakasz 8,7 km hosszú, ami a teljes költségvetés 77%-át teszi ki.